În perioada decembrie 2018 – februarie 2019 s-au finalizat toate subactivitățile propuse în cadrul activităților de cercetare industrială D1.1 și D1.2.

Astfel, în decembrie 2018, s-a completat proiectarea modelului experimental de sistem de conectivitate permanentă în cloud privat cu partea de rutare bazată pe context pentru un gateway wireless mobil. Varianta din iunie 2018 a fost ulterior demonstrata în D1.2.2 (în lucrarea prezentata la IEEE ISETC 2018) dar la momentul respectiv nu a existat în model metoda de monitorizare a semnalizărilor.

În ianuarie 2019 s-a facut demonstrarea interconectării modelului experimental de sistem inteligent de monitorizare mediu înconjurator cu ajutorul vehiculelor (realizat de partenerul NetBrinel) cu sistemul de conectivitate permanentă în cloud privat, independent de tehnologia de acces, pentru vehicule electrice (realizat de UTC-N). Experimentul a constat în culegerea de parametri ai mediului înconjurător prin conectarea mai multor senzori (temperatură, umiditate, presiune, luminozitate și cantitatea de CO2) la o platformă Libelium Waspmote Plug & Sense. Platforma a comunicat cu un concentrator de semnale IMTS iC880A utilizând protocolul LoRaWAN cu ajutorul a două antene calibrate pe frecvența de 868 MHz. Gateway-ul propriu-zis a fost o platformă Raspberry Pi 3 care a interceptat datele de la concentratorul de semnale și le-a centralizat pe platforma IoT www.thethingsnetwork.org. De asemenea a avut loc trimiterea cu succes a datelor spre cloud-ul privat găzduit de NetBrinel.

În ultima lună din contract (februarie 2019) s-au finalizat toate subactivitățile în cadrul activității de cercetare industrială D 1.2 “Demonstrație funcționalitate modele experimentale realizate în ecosistemul unui oraș inteligent” și s-a elaborat Raportului științific final. Pe baza activității depuse în CS3 a rezultat (pe lângă teza de doctorat a lui Eduard-Florentin Luchian, sustinuta în 16 martie 2018) și o teză de dizertație cu titlul „Safety Enhacements for Vehicles in a Smart City: A Raspberry Pi Approach” (Îmbunatățiri ale siguranței vehiculelor într-un oras inteligent: o abordare Raspberry Pi) sustinută de Ing. Adrian Tăut și coordonată de Prof.dr.ing. Virgil Dobrotă (cu consultanți: șl.dr.ing. Iustin-Alexandru Ivanciu și Dr.ing. Eduard-Florentin Luchian). Dizertația a fost sustinută în 21 februarie 2019 și a obtinut nota maxima 10.

Partenerul din industrie Net Brinel a depus cererea de brevet de invenție A/00072/06.02.19 pentru sistemul inteligent de monitorizare a supraîncălzirii termice a rețelei electrice utilizat pentru vehicule electrice.